LOGIN

Passwoord vergeten ?

Etree Webshop opleiding : de inhoud

Wat krijg ik allemaal te zien ?

Marktonderzoek is iets wat nog steeds te weinig word gedaan door beginnende en zelfs gevestigde ondernemers. Als je niet weet tot welk segment in de markt jij je gaat richten, en wat die markt precies vraagt, heb je een probleem.

Hoe ga je jouw online winkel trouwens gaan differentiëren en wat zal jou anders maken dan die 9 andere concurrenten die op de eerste pagina in Google zijn te vinden ?

In deze module leer je hoe je een goed marktonderzoek kan voeren in jouw markt om er maximale informatie uit te halen waarmee je aan de slag kan !


Keyword research is de basis van je website en het kiezen van de verkeerde keywords voor je webwinkel zorgt ervoor dat je misschien wel veel bezoekers krijgt maar helaas zullen het bezoekers zijn die niet kopen en bijgevolg waardeloos zijn.

Keywords zijn het begin van een communicatie en als jouw site geen antwoorden geeft op de vragen van je bezoekers zal je nooit een rendabele shop kunnen maken. Mensen zoeken geen producten maar wel een oplossing voor hun probleem of een beleving.


Een paar foto’s en standaard beschrijvingen van producten op je site gooien is niet de formule die je een goed draaiende webshop zal geven. Een correcte opbouw en indeling voor zowel zoekmachines én bezoekers en vooral het opbouwen van je ganse webwinkel aan de hand van je keyword research is de sleutel tot het succes.


Als je site technisch niet goed in elkaar zit, dan zal je natuurlijk nooit goed scoren in Google en als je niet wordt gevonden, dan zullen de verkopen uit blijven. Zoekmachine Optimalisatie is geen geheime techniek dat slechts door enkele guru’s wordt beheerst !

Door het volgend van enkele zeer duidelijke richtlijnen zal ook jouw webshop de kans hebben om het goed te gaan doen in de zoekresultaten.

week 6 - linkbuilding
Aansluitend op het SEO gedeelte hebben we het over linkbuilding. Er is geen zoekmachine optimalisatie mogelijk zonder linkbuilding. Meer nog, als je het beter wilt doen in Google, is dit één van de belangrijkste zaken die je onder de knie moet hebben.

Linkbuilding kende de afgelopen jaren echter en turbulent leven die ervoor zorgde dat het een zeer complexe materie is geworden waar ‘een link’ niet zomaar meer een link is.


Het kan maanden duren vooraleer je SEO werk voor degelijke bezoekers op je website zorgt. Dit is echter niet het geval met Google Adwords. Daar kan je binnen de 10 minuten kwalitatieve bezoekers mee aantrekken.

Helaas is ook hier ‘het spel’ veel veranderd de laatste jaren en is de kans heel reëel dat het een groot, verlieslatend iets wordt in je bedrijf als je de verkeerde technieken gaat toepassen.


Iemand die geen analytics software heeft draaien weet niet wat er gebeurd op zijn site en kan dus onmogelijk aanpassingen gaan doen. Het analyseren van het gedrag van je bezoekers en het soms aanbrengen van heel minuscule veranderingen in je webshop stelt je in staat om je omzet aanzienlijk te verhogen.


Je site laten scoren in Google is één zaak maar als Google zowat de enigste bron van bezoekers (en je inkomen dus) is, heb je een probleem. Als je op een dag van pagina 1 naar pagina 10 valt… Andere bronnen en middelen moeten worden aangesproken om je onafhankelijk te maken.

En hoe zit het trouwens met en up/cross proces op je website en heb onderhoud je ook een band met je bezoekers en klanten ?

SCHRIJF JE HIER IN VOOR ONZE GRATIS CURSUS

Ontvang onze gratis video cursus en leer hoe je door enkele eenvouige zaken toe te passen meer uit je bezoekers haalt !